Lördag i Stockholm!

Joo då det var SÅ trevligt. Vackert väder, mycket folk, och mycket gamla minnen som jag vandrade igenom.

Jag är ju född och uppvuxen i Stockholm, så för mig blir det "a walk down the memory lane", att komma dit. Kungsträdgården var full av folk som hoppade bungy jump, klättrade vägg, spelade paint ball och laser dome och diverse artister på scenen. Det var barncancerfonden som fyllde 25 år.

Jag flöt omkring bakom mina solglasögon och bara mööös. Tog en fika på "vårt" ställe. Ett fik där U och jag har fikat några gånger. Men det var okej. Inga jobbiga känslor alls faktiskt!

Sen kom syrran och hennes kille ner. Då satte vi oss på en uteservering. De tog varsin öl, och jag tog en coca-cola. Det var så mysig i solen. Jag kände inga speciella sug efter öl. Tvärtom kändes det kul att få vara med och få slippa bli full. Jag var t.om inne i baren och köpte öl och läsk! Det är första gången jag gör det faktiskt och det kändes HELT okej!

Jag tror att jag ska kalla syrrans kille för skalman. Han är lite som skalman. Snäll, ganska lugn och lite av en bakgrundsfigur. De verkar lyckliga ihop.

Jag skojade lite och frågade om inte skalman hade någon brorsa som var "ledig", eftersom jag tyckte han var så trevlig. Då började de diskutera vilka singelkillar som de hade i sin närhet som de kunde pussla ihop mig med!
Ha ha ha.... Ja ja ja whatever... Jag lovade att komma ner och "titta" på deras eventuella förslag. Titta kostar ju inget ;-)

På eftermiddagen promenerade vi längs Stockholms vatten hem till skalmans lägenhet. Vi skulle grilla hemma på deras tak-terass. Och det var inte kattskit ska jag säga. Han bor på söder, så från hans tak-terass kunde man se ut mot hela havet, finlandsbåtarna, Gröna lund och ända bort till Gärdet med kaknästornet i bakgrunden.

Åt andra hållet kunde vi sitta och titta "ner" på alla de människor som satt och åt och ölade på Mosebackes terass. Hit återkommer jag gärna!
Efter maten gick vi in och sjöng Sing Star. DET är beroendeframkallande! Shit va kul det var! Jag var på så gott humör så vi t. om sjöng "våran" låt. Basshunter och Boten Anna är den låt som jag minns bäst från den tiden när U och jag träffades förra sommaren. Den var ju så HET kring midsommar förra året.

Drog iväg hemåt kring elva-tiden. Men på grund av att tågjäveln var försenad så missade jag sista bussen hem. Shit! Nästa buss skulle gå halv tre! Så jag började gå....

När jag gick där ut genom stan, så hinner man tänka en hel del. Utanför stan slog alla dofter emot mig. Gräs och mogna vetefält. En Sommarnatt att minnas. Jag gick där och funderade. Jag tänkte att jag skulle lifta om det kom någon bil. Men jag kunde ju inte styra så att det kom en bil som skulle precis dit jag skulle.

Så kom jag på att det är så jag vill att mitt liv ska fungera. Jag ska försöka göra ALLT det som jag KAN (dvs i det här fallet att fortsätta gå..), så ordnar min Högre Kraft resten (dvs ser till att det kommer en bil som ska åt mitt håll!)

I mitt liv innebär det att jag sköter mitt liv, min hälsa (andliga och personliga), mina barn, mina vänner. Sedan ska jag lämna över resten ( hur min framtid ser ut, huruvida jag blir tillsammans med U igen, eller om jag träffar någon annan) till min Högre Kraft.

Gud vad det låter enkelt när jag ser det så här på pränt???? I går natt kändes det som värsta "Eureka" -upptäckten....

I vilket fall som helst så kom det naturligtvis en bil som skulle åt mitt håll. Och det är nog så att det är större risk att JAG bryter min del av avtalet än att min Högre Kraft, bryter sin.....

Och vet ni va!!! FORTFARANDE SNUSFRI!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Dr S

Åh, Singstar är sååå jävla roligt. Jag skulle kunna vråla i mikrofonen flera dagar i sträck tror jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback