Lördag - Äventyr!

Jepp! Idag ska jag ut på äventyr! Jag ska ta tåget till Stockholm, till min syster och hennes kille. Vi skulle hitta på en massa skoj. De har varit i Italien så vi ska titta på alla deras bilder, sen ska vi gå ut och äta och "göra" Stockholm!

Jag har sagt till min syster, som är ganska mycket ute i svängen i Stockholm, att jag gärna hänger på nu när jag är singel. Jag tror att hon kanske oroar sig med det här med alkoholflödet i Stockholms krogliv, och hur det ska påverka mig. Men jag har sagt att det ÄR okej! Det stör mig inte när andra dricker. Bara jag VET att jag kan åka därifrån när jag vill. För efter det att folk har intagit en viss mängd alkohol så blir jag jävligt ensam. Ingen är kontaktbar längre och att kommunicera blir omöjligt.

Men jag vill ut! Ut i svängen igen! Nu när jag är singel så SKA jag ut och kolla "marknaden" (Observera att jag sa "kolla"!!!)

Nu på morgonen, när jag stod och målade fönsterlister i mitt nya sovrum, så kom jag att tänka på en sak. Jag mår SÅ BRA, när jag sysslar med något som tar hela min uppmärksamhet. T.ex. målar, eller dansar, eller åker motorcykel, eller umgås med vänner (bloggar!).

Det är när min hjärna "inte har något att göra", som jag mår sämst. För då hittar min hjärna på en massa hyss. Spelar upp gamla inspelningar om att jag inte duger som jag är, att jag aldrig kommer träffa någon som kan älska mej osv osv...Eller så drar U-skivan igång. Också en gammal svensktopp-klassiker  ;-) Den handlar helt om att jag analyserar hur han tänker, vad gör han nu, varför har han gjort som han har gjort osv osv.

Båda dessa inspelningar är trista, helt meningslösa, inte med sanningen överensstämmande, men går INTE att stänga av! Enda sättet är liksom att hålla hjärnan sysselsatt med lämpligare saker. BRA! Då vet jag det!

Så nu ska jag hoppa in i duschen, göra mig riktigt fin och sen Wroooom! Stockholm! Here I come!!!!!!



FORTFARANDE SNUSFRI ! JIPPEEEEEEEEEE!


Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Har precis hittat din blogg BRA HEJA DIG

Postat av: Lillamej

Hej du; "Att ha det gott"!
Och Välkommen hit. Jag har även tittat på din sida. Mycket shopping! En av de beroenden jag (ännu) inte har provat på!
Men en vacker o välskött sida.
Vi ses!

2007-07-22 @ 09:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback