Första semesterdagen.....

Jag trodde jag skulle vara skiträdd när jag vaknade i morse. Måndag morgon och INGA semesterplaner. Fatta! 4 veckor kvar innan jag får åka till jobbet igen! Klart ångest laddat.

Men det var lugnt i morse. Solen lös in i rummet från en blå himmel. Låg en stund och riktigt kände efter. Lyssnade. Om ifall jag hade någon ångest.....Men det var tyst. Lugnt och tyst i skallen.

Efter frukost satt jag tyst en stund i vardagsrummet. Tonårssonen snarkade lugnt. Jag ville inte ha radio eller TV på utan jag vill verkligen ta mej tid att våga sitta själv i tystnad. Det var inte så läskigt faktiskt.

Sen tog jag en löparrunda i skogen. Va vackert och fräscht det är i skogen på morgonen! Kanske ska försöka göra det varje morgon? Vi får väl se...

Jag har varit inne i stan på lunchmöte. Kul för det kan jag ju bara göra på jul- och sommarloven. Träffade en underbar gammal vän från min tid som nynykter! Vi gick o fikade på stan. Hon har hoppat av sitt chefsjobb på Eriksson för att följa sin dröm om att bli ansiktsts- och huderapeut. HÄFTIGT! Vi bubblade på båda två om allt som hade hänt o sen bytte vi telefonnummer. Vi har SÅ mycket gemensamt hon o jag!

Nu har tonårsgrabben ringt o beställt pizza, så nu måste jag åka o hämta. Vi ska hyra en bra film ikväll. Jag ska INTE på möte ikväll. Måste ju hålla mig hemma NÅN kväll med grabben också!





Kommentarer
Postat av: Ankan

En bra dag alltså?! Hoppas det fortsätter så. Konsten att göra ingenting tycker jag nog är den svåraste av alla. Är själv mycket dålig på det tricket :D

Postat av: Lillamej

Tack Ankan!
Jag håller med. Att göra ingenting är läskigast för då måste jag ju vara alldeles ensam tillsammans med.....Just det MEJ.... Läbbigt sällskap....
Man jag ska lära mig!
Kram!

2007-07-17 @ 09:41:57
Postat av: Anonym

Jag vill fråga dig en sak. Och jag vill vara anonym. Du kanske kan ta reda på vem jag är och om du gör det ... så ber jag dig att respektera mig ...
I vilket fall som helst är mitt syfte för helt egen del ...
Jag måste ta ett steg. I den riktining du nått målet på. Om du förstår.
Var ska jag börja? Ska jag bara klampa in på ett aa möte ... och säga hej. Det skrämmer mig.
Jag har letat i din blogg efter en berättelse om hur du gjorde. Steg för steg. Men hittar inget. Så jag gör så här istället.

2007-07-17 @ 22:20:31
Postat av: Lillamej

Åhh va rörd jag blir! Självklart respekterar jag din anonymitet. Den var mycket känslig för mig också i början.
Jag håller på med att skriva min historia i denna blogg (som du har sett). Men jag har ju ännu inte hunnit fram till hur jag började gå på AA-möten. Men det kommer! Jag lovar!
Kortkort så var det så här:
Jag blev skickad av min arbetsplats till ett behandlingshem för alkoholister. Under denna tid ingick besök på AA-möten varje kväll.
MEN! Jag har många vänner som ALDRIG fått någon behandling. De har helt enkelt letat upp ett AA-möte i sin stad och gått dit. Titta under www.aa.se och "Sök AA-möten". Leta upp ett möte nära där du bor. Ring eller gå dit! Det är läskigt första gången, JAG VET! Men det finns inga mer kärleksfulla, förstående, empatiska männsikor än AA-människor! Jag lovar! Vi har ALLA suttit i samma båt! Man behöver INTE säga något, man kan bara lyssna om man vill det!
Hör gärna av dig igen, kära medmänniska!
Kram från Lillamej!

2007-07-17 @ 22:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback