Underbart Kvinnomöte!

Ja shit va AA:s kvinnomöten ger kraft! Igår kväll var det fullt in till sista stolen i våran lilla lokal. Varmt och inget syre alls, men SÅ mycket kärlek och styrka!

När jag var ett halvår nykter, så var jag med och startade den här kvinnogruppen. Då var vi ofta bara 4-5 personer där på mötena. I går var vi över 25 pers!!!

Den yngsta tjejen var bara 10 dagar gammal! Hennes mamma kom på sitt första möte efter förlossningen, så gissa om det blev bebisgos/bebisprat i pausen  ;-) Det ska börjas i tid med mötesgåendet! Ha ha ha....

Kvällens tema var HOPP och FÖRTVIVLAN. Det som de flesta var överens om var att det var kvinnor i vår grupp, som har gått före i nykterheten och visat vägen, också är det som inger HOPP för nykomlingarna!
Vad det gäller förtvivlan så är den mer personlig, och vi bär alla våra egna maror/skapar våra egna små helveten.

Jag delade om att jag mår så BRA just nu! Det känns som om livet har ett störtskönt flöde just nu. Det är inte helt problemfritt naturligtvis, men inget som drabbar mitt mående så värst mycket.

Det känns som om mitt eget liv har lyfts fram, och mina relationer har sjunkit tillbaka, i betydelse. Känner mig inte alls lika besatt av vare sig Murre (eller U heller för den delen).

Jag kan mer och mer koncentrera mig på vad JAG tycker är kul att göra. Jag prioriterar också bättre. (Barnen först, sedan sponsier, sedan andra kvinnor som behöver mej, sist kommer män...;-)

Ja allt som allt en kanonkväll!  



Kommentarer
Postat av: micke

härligt o höra....keep up the good work....är nykter sen 3 månader på narconons behandlingshem....mäktig känsla asså....kram

2007-08-22 @ 09:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback