Telefonsamtal med U

Han ringer. Nästan varje dag nu, som jag nämnde i mitt förra blogginlägg. Han läser min blogg. Säger att han nog kommer att gå in och kommentera bloggen också, när han finner mod nog.

Han har bjudit ut mig också. Ja den
2:a september t ex. Och nu idag frågade han om den 15-16 september också. Det var visst drag racing någonstans som han ville ha med mej på.

Jag känner mig SÅ smickrad och omtumlad! Idag sa han sa att han ALLTID kommer att ringa mig i fortsättningen! Och det är starka ord från en person som sällan använder ord som aldrig /alltid, i alla fall inte om sig själv.

Jag blir SÅ rörd. Han gråter i telefonen och säger att han ALLTID kommer att ringa mig!!! Jag har svårt att fatta det. För alltid....Ringa mig....Snyft...

Det blir jobbigt inuti mig. Det händer något i mitt hjärta när han gråter. Jag blir öm. Det känns som direktkontakt. Närhet. Trots att det är genom en telefonlur. Jag skulle vilja hålla om honom. Trösta.

Ja Herre Gud vad ska jag göra med dessa två underbara män???

Jag ber mycket om att jag ska få känna / veta, inuti mig, vilken av dem som är bäst för MEJ, och MITT välmående. Jag vill ställa krav!  Vara kräsen.  Inte ta skit. Jag hoppas att det kommer att klarna så småningom....

En del av mig värnar mig själv fortfarande. Varnar, varnar...Tänk på vad han gjorde....Han KAN göra det igen..... osv osv osv.... Usch va jobbigt... Jag måste släppa detta nu och fortsätta spackla i mitt rum om jag ska bli klar någon gång....




Kommentarer
Postat av: Ankan

Fy sjutton en sådan bergådalbana. Spännande :-/ att leva - ibland lite VÄL spännande. Stor kram från mig iaf som tycker du är stark och strong. Tappa inte bort dig själv. Det viktigaste först! och det är du och barnen. Ingen annan.

Postat av: Zindrina

Kikar förbi och läser och "tittar" till dig :-)
Har ett kraftigt sug...:-( Satt länge med ölglaset framför mig nu på em - hällde ut den, har 5 folköl kvar. Vad ska jag med dom till? Men varför häller jag inte ut dom?
//Z

2007-08-19 @ 16:24:45
Postat av: Micke

Ta hand om dig själv bara!!
Nu har jag inte i huvudet hur länge du varit nykter, men du vet ju vad man säger om förhållanden det första året!
Håller på dig!!
kramen kommer : H.Ä.R!

2007-08-20 @ 12:47:19
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Alice

Så är det ibland, antingen hittar man ingen alls eller för många.
Känn efter noga och som Ankan säjer; tänk på dej själv och barnen. En
morgon vaknar du och vet vem som är rätt. Kanske är det ingen av dem!
Kram på dej.

2007-08-20 @ 13:14:09
URL: http://fattar0.bloggagratis.se
Postat av: Lillamej

Åh tack alla ni för era kommentarer!
Ankan: Ja jag vill verkligen prioritera MIG, barnen och mina sponsier! Sen kommer en ev. relation!
Zindrina: HÄLL UT! Det finns ett helt underbart liv att leva utan alkohol! WOW!
Micke: Har 2 år den 1/9! Men jag har faktiskt byxorna på än så länge, trots 2 beundrare!
Alice: Jag LÄNGTAR efter just den morgonen då jag vaknar och bara VET om / vilken av dem jag vill ha!

2007-08-20 @ 14:08:12
Postat av: Garp

Allt som du skrev hos mig, om att ta tag i henne, förklara hur jag känner osv. Du anar inte hur mycket jag skulle vilja, och faktiskt har gjort - med not so nice resultat. Det funkar inte på henne - en anledning kan ju vara så enkel som att hon inte känner ett smack för mig längre. Jag har bara så svårt att ta till mig det. Vill inte se.
Nå - jag värmer mig i dina vänliga ord. Och läser dig och försöker förstå, det går lite långsamt. Jag har absolut ingen erfarenhet av alkoholmissbruk. Dricker knappt nåt själv längre heller. Förstår att det är ett helv-te när man fastnar i det och glädjs i din lycka över att nu leva utan alkohol.
Kramar

2007-08-20 @ 20:23:08
URL: http://urmitthuvud.blogg.se/
Postat av: Lillamej

Åh TACK Garp!
Härligt att se dej här i min blogg! Ja det kanske är som du säger att det redan är för sent för er att reda ut er relation. Trist, men det finns ett härligt liv att leva hör ute, och massa mysiga relationer att njuta av! Tro mig!
Alkoholism är en sjukdom. En allergi som gör att jag aldrig mer kan dricka. Men om jag håller mig borta från spriten så kan jag leva i princip ett normalt liv så länge jag sköter min andliga och personliga hälsa!
Det är SÅ sönt att slippa dricka!
Kramis!

2007-08-20 @ 21:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback