Sinnesro i Söndags!

Jag måste bara få skriva en rad om söndagen. Vi var ju ett par tjejer som valde att övernatta i Vaxholm efter AA-konventet i lördags. Vi hade bokat en campingstuga nere på Vaxholms camping. Jättemysigt!

Vi hade så fantastiska diskussioner både på eftermiddagen och under kvällen då vi tog varsin pizza nere vid hamnen. Mest blev det förståss prat om tillfrisknande, andlighet och relationer. Jag fick mycket tips och tänkvärda ord med mig angående Murre och U.

På söndag morgon tog vi en Vaxholmsbåt ut till Möja, i yttersta havsbandet. Underbar resa! Flera kvinnor anslöt sig också under resans gång.
 
Väl framme så hade vi hamnat på en så liten o pittoresk ö... Så sött med de små fiskebodarna och båthusen. Solen sken igenom det tunga molntäcket och vi åt lunch ute i trädgården på Möja bageri. Så vackert och andligt!

Klockan 13.00 började Sinnesro gudstjänsten. Möja kyrka var så liten. Byggd helt i trä låg den på en liten kulle med utsikt över hamnen och havet utanför. Kan en kyrka ha en mer underbar utsikt?

Lars-Åke Lundberg visade sig vara en helt fantastiskt karismatisk människa. Vilken närvaro! Gudstjänsten varvades med delningar, psalmsång och att Sinnesrokören sjöng. Lars-Åke talade länge om våra duktighetskomplex och prestationsångestar. Temat för gudstjänsten var "Inte perfekt men till Glädje!"

När vi skulle sjunga psalmen "Guds kärlek är som stranden och som gräset" så var det som om någon hade dragit ur proppen i mig. Tårarna bara rann o rann. Jag kunde inte sluta gråta. Allt var så vackert!

Vi avslutade med Sinnesrobönen ute på gräsmattan med utsikten över havet! När femtiotalet människor håller varandra i handen och ber samtidigt, så händer det något i vibrationerna i närvaron. Mycket mäktigt!

Efteråt tågade vi mot kyrk-stallet där kaffe serverades. Vi tågade och sjöng "Härlig är jorden" i solskenet! Alla människor bara log mot varandra. Gissa om jag ska åka på detta nästa år också!!!!




Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen
Det låter helt fantastiskt... kanske jag hänger med nästa år då :-) Hoppas vi ses imorgon!
Kram&Kärlek

Postat av: Ankan

Låter härligt - fridfullt - ja, sinnesro är en fantastisk uppfinning. Och tänk, helt gratis :D

2007-08-15 @ 08:10:43
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback