Planeringsdag på fritids....IGEN!!!

Jag tycker det bara blir fler o fler???? I början, då barnen var små, kanske det var ett par dagar per år. Då hade vi ju kvar föräldraledighetsdagar Mr Stoneface och jag, som kunde bekosta dessa. Nu är det 4 -5 dagar....PER TERMIN!!! Jag blir RUINERAD! För självklart har jag inga ersättningsdagar kvar att ta utav och till jobbet kan jag ju inte gå! Fan va de utnyttjar oss skattebetalande småbarnsföräldrar! Jag blir så jäkla upprörd!

Så jag var utan barnpassning igår, fredag. Och Murre jobbar aldrig fredagar. Och det var barnens sista sommarlovsdag. Så vi drog iväg till en djurpark / tivoli som vi har i närheten! Det gäller att passa på liksom...

Det var en helt underbar dag. Ömsom regn ömsom sol. Vi varvade virvelvindar, flygande mattor och spöktåg med att fika medhavda köttbullemackor i solen och klappa smågetter i fäboden. Vi avslutade med bad i poolen medan vi väntade på tåget hem.

Jag tror att barnen var lika slut som vi var. Murre var så ömsint och tålmodig med både trötta barn och med mej. Han verkar inte brusa upp så lätt i alla fall. Jag vet inte om jag är kär, men jag skulle nog kunna bli, tror jag.

När jag kom hem så upptäckte jag att flera sponsier hade ringt samt att U hade skickat ett sms. Så kvällen ägnade jag i telefonen. Det kändes bra att för en stund koppla bort mig själv och mina relationer, och bara lyssna på mina underbara sponsier och finnas där för dem!

Pratade en stund med U på kvällen. Han har verkligen skärpt sig med det här att höra av sig. Han både sms:ssar och ringer, nästan varje dag. Jag hoppas och ber för att det är för att han VILL det och inte för att han vet att JAG vill det....
Jag känner fortfarande att vi har svårt att vara ärliga mot varandra om hur vi mår och hur vi känner. Det känns fortfarande som om han upplever det som en tävling där det gäller att vara stark och må bra hela tiden. Då vinner man nåt tydligen.... Jag är SÅ trött på det...
Det gör tyvärr också att jag inte heller orkar vara ärlig. Då låtsat jag också att allt är okej. För jag orkar inte ge mig in på känslomässiga ämnen just nu. Inte ensam. Det blir som en mur mellan oss.



Kommentarer
Postat av: Ankan

Lite lurigt att U läser din blogg. Ger han av sig själv av hjärtat eller finns det en manipulerande baktanke?
Jag blir oxå tokig på allt som vi föräldrar bara förväntas kunna ställa upp på (t.ex komma på samtal mitt på dagen till skolor, fixa fester och insamlingar, ordna prao-platser till barnen, fritis/dagis stängningar osv osv). Alla KAN inte lämna jobbet utan att få löneavdrag, jag tror de flesta inte kan det.
Kram

Postat av: Lillamej

Hej Ankan... Ja det skrämmer mig lite att jag inte vet vad/varför U gör som han gör.... Är det bara själviskhet och rädsla för ensamhet, eller är det verkligen mej han vill ha???
Hoppas tiden kan utvisa detta!
Kramisar

2007-08-18 @ 13:01:59
URL: http://jagvilllevanykter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback