MC söndag!

WOW vilken dag jag har haft idag! Helt JÄTTE suveränt kul! Kört MASSOR med motorcykel idag!

Det hela började i förra veckan då vår nye personalchef nämnde att han håller på och övningskör för MC-kort, och att han brukade övningsköra med en av ekonomi-killarna som är sådär super duktig att köra MC. Jag sa då att jag gärna också hänger med nästa gång de ska övningsköra. Då föreslog han idag, söndag.

Så idag vid 14-tiden samlades vi vid ett gammalt flygfält som finns att övningsköra på. Det är ca 4 mil att köra dit så jag var liite nervös för om min MC skulle starta och om jag skulle hinna i tid o så.

U var också där. Jag sa att han också fick komma om han ville (på dansen i fredags, sa jag det), och jag blev faktiskt glad när han kom. Han är så sabla trevlig nu förtiden! Kritiserar inte, gnäller och klagar inte. Han är bara super pedagogisk (fast jag gör fel ibland), och talar snällt om vad jag ska tänka på och så. Han till och med berömmer mej!
(fast jag har liiite svårt att tro på beröm o sånt för jag tänker bara att han har en baktanke med det han säger....)

Jag fick köra slalom runt koner, garagevändningar och öva tvära inbromsningar å sånt. Jättekul!

När de andra två åkte hem så körde U och jag en sväng på hans MC. Han är inte så van att skjutsa och ville öva på det. Det var super kul! Jag fick så många minnesbilder från länge, länge sedan, när Mr Stoneface fortfarande brukade skjutsa mig bakpå hans MC.
När vi svängde ut på stora vägen så kände jag hur tårarna rann ner för mina kinder. Jag kunde inte hjälpa det. Det var så himla känsloladdat för mig på något konstigt sätt. Jag bara åkte med, höll om U och såg ingenting för ögonen var alldeles tårfyllda. Och inte kunde jag torka dem heller eftersom visiret var nedfällt.

Funderade mycket på vad som hände med mig, på hemvägen från flygfältet. Jag känner mig lite väl känslig just nu...Kan det ha att göra med att jag varit så stark i flera dagar, och behöver få vara lite krake nu ett tag igen....?

Ja inte vet jag. Jag får ta upp det med min sponsor i kväll!








Kommentarer
Postat av: Ankan

Fasen - som ju enl mitt yngsta barn inte är något svärord :-) vad det är mycket action i ditt liv. Fast det kanske skulle vara så i mitt liv om jag
inte skulle ha ungarna varje vecka. Eller det vet jag inte. Hoppas du hinner ikapp med allt som hänt de senaste dagarna. Mycket känslor har det nog varit. Tack för din fina fina kommentar i min blogg. Jag blir så glad. Kram

Postat av: Lillamej

Joo det är mycket jag vill hinna med den veckan jag inte har barnen. Men nu är mina juveler hemma igen så då kan jag varva ner och bara "vara". Skönt faktiskt!
Ja dina kommentarer är värdefulla för mig med ska du veta! Det känns på något konstigt sätt som om vi satt i samma båt fast ändå inte....
Kram & Ha en fin dag!

2007-08-27 @ 09:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback