Landsmöte i Mariestad

I morgon ska jag åka på AA:s stora årliga konvent i Mariestad!
Landsmötet!

Förra året var det i Karlstad och det var jättetrevligt! I år trodde jag inte att jag skulle komma iväg. Jag har helt enkelt inte RÅD, tänkte jag.

Men så var det en av de äldre "gubbsen" i min hemmagrupp som frågade om jag var intresserad, för de hade plats i sin bil. (Det var dem jag åkte med även förra året). Jomen nu när skjutsen var ordnad så blev jag intresserad! Men de andra skulle bo dyrt på hotell så det var inget alternativ för mig.

Så jag ringde ner till Landsmötets logiavdelning och frågade. Joodå de hade vetskap om en finsk kvinna som hade bokat en 4-bädd stuga på campingen intill som hade lediga bäddar. Så jag tog telefonnumret och ringde till Finland.

Det var en saklig och korrekt AA-kvinna som berättade att hon hade hyrt hela campingstugan i en vecka (landsmötet är fredag -söndag) för 2.900 kronor och att jag var välkommen att ta en av sängarna för 450 kr. per natt. Campingen skulle ligga bara 100 meter från konventshallen.

Sagt och gjort. Jag slog till och började se fram emot att åka på konvent!

Men så kom månadsskiftet och räkningarna skulle betalas. Jag började inse hur mycket allt med mitt nya rum skulle kosta. Tapeter, golv, spackel osv osv.... Så då började jag fundera..... Skulle den finska AA-damen verkligen ha 900 spänn för att jag skulle sova två nätter i en campingstuga med egna lakan....? Det började kännas dyrt....

Så i onsdags bestämde jag mig för att skita i landsmötet. Jag ringde den finska AA-kvinnan och sa att jag inte hade råd att betala 900 kronor för två nätter. (jag grämde mig flera timmar innan samtalet....suck).

Men då blev det annat ljud i källan.... "Nämen det är klart vi kan diskutera priset" säger hon då.....Men då hade ju jag redan bestämt mig så jag sa att jag inte ville åka till vilket pris som helst...

Sen skickade jag ett sms till "gubbsen" och sa att min ekonomi tyvärr inte tillät en resa till Landsmötet i år...

Det tog två sekunder så ringde telefonen, det var en av de underbara "gubbsen":
"Det är klart att du ska med på Landsmötet!!!! Vi löser det på något sätt med en extrabädd i våra hotellrum, eller så bokar vi ett enkelrum åt dig"
" Ekonomiska skäl ska inte få hindra dig att åka",
sa den underbarar AA-gubben! VILKEN FANTASTISK GEMENSKAP AA ÄR!!!

Så nu kommer jag iväg i alla fall! UNDERBART! Så nu blir jag borta från bloggen ända tills söndag! Snyft hur ska jag klara detta....?

Kort rapport av relationsläget nu bara:
Murre och jag har fikat i eftermiddag. Han växer och växer i mitt hjärta. Nu ses vi inte på ett tag eftersom jag har barnen nästa vecka....
U skickade ett sms idag! Helt fantastiskt! Han VET hur man GÖR!!!! (Obs! Ironi.......  .;-)
Jag ska strax besvara det.
Summa sumarum: Plussläge på Murre just nu faktiskt! Han e såå skööön!

Gonatt!!  ps)...FORTFARANDE SNUSFRI!!!



Kommentarer
Postat av: Christina

Så härligt det låter :D Önskar dig en jättebra helg med alla goda vänner :)

Postat av: Ankan

Hoppas du får en härlig helg! Allting ordnar sig! Kram

2007-08-03 @ 09:54:16
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Micke

Gemenskapen RULES! Underbart att läsa!!
Ha de fint där borta!

2007-08-03 @ 13:48:26
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj! Vilken otrolig hemmagrupp DU har! Välkommen till Umeå nästa år..MIN hemstad.

2007-08-07 @ 23:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback