Äntligen sommarvärme!!

Vilken måndag! Varmt och en molnfri himmel. Tog mitt första bad i sjön idag också!

Vi skulle åka till våran badsjö, jag, tonårskillen och prinsessan. Jag nämnde det i förbifarten till Murre igår och han nappade direkt. Så han och grabbarna skulle också komma ut så fort Murre hade jobbat klart.

Jag funderar mycket på vad jag ska kalla hans grabbar?....Piff o Puff? Bill o Bull?...nääää... Nu vet jag! Jonatan och Skorpan, från Bröderna Lejonhjärta! Det passar dem så bra. Den äldre, Jonatan är social och kavat. Lätt att prata med och man får raka svar. Skorpan är mer rädd. Han är tystlåten och håller sig i bakgrunden. Han ville inte bada alls.

Prinsessan förälskade sig i Jonatan på en gång. Hon hängde efter honom hela tiden och försökte hitta på saker som de kunde göra. Min tonårsgrabb, som ju är äldst, tog lite kommandot så när han drog iväg ner och skulle bada, så hängde Jonatan och prinsessan efter på en rad. Men Skorpan stannade kvar på filtarna och ville inte bada. Eller vaktade han på sin pappa?

I alla fall så blev det en så himla mysig dag. Vi fikade och badade och låg o slöade på filtarna i solen. Det blev väl inte så mycket enskild tid för Murre och mig, men det var HELT OKEJ!
Vi fanns där för barnen. Det är ju en omvälvande sak det här att träffa någon annans barn för första gången.

Och jag vill verkligen INTE dra för höga växlar på det här. Jag skulle kunna tänka mig att hålla våran relation precis sådan här, som den är just nu, ett bra tag framöver. Att vara goda vänner, göra roliga saker tillsammans. Ha roligt tillsammans med våra barn.

Murre firar 2 års nykterhet idag. Nej det var visst i lördags för att vara exakt (fick lite dåligt samvete för att jag hade glömt bort det....). I vilket fall som helst så skulle han in på möte ikväll för att få sin 2-års medalj! Kul!
Han ska hämta sin medalj på NA, för han går mest där verkar det som.

Summa sumarum en underbart fin dag! Och JA! jag ÄR FORTFARANDE SNUSFRI!

Kommentarer
Postat av: Micke

Skoj o se dig hemma igen!!
Ha en fin kväll

Postat av: Ankan

Låter härligt! Grattis till ännu en bra dag! Kram

2007-08-07 @ 22:12:55
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback